Antwoorden op veelgestelde Corona vragen
Wij begrijpen dat er veel vragen zijn omtrent het Corona Virus.
Daarom hebben wij een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen en de antwoorden hier op!
Wat houden de afspraken in voor winkeliers en winkelend publiek?
Onlangs zijn er afspraken gemaakt met winkels en hun management zodat iedereen in winkels de 1,5 meter kan houden. Maar ook de regels waar de bezoekers zich aan moeten houden om zo dus ook veilig te kunnen blijven winkelen.
Hoe zit het met mondkapjes?
In heel Nederland geldt een advies om een mondkapje te dragen in alle voor publieke gebouwen en overdekte gebieden, zoals winkels, parkeergarages, tankstations en bij contactberoepen zoals de kapper.
Een winkelier kan besluiten om in zijn zaak een mondkapje te verplichten.
In dat geval mogen bezoekers geweigerd worden die dus geen mondkapje dragen.
In heel Nederland geldt een advies om een mondkapje te dragen in alle voor publieke gebouwen en overdekte gebieden, zoals winkels, parkeergarages, tankstations en bij contactberoepen zoals de kapper.
Een winkelier kan besluiten om in zijn zaak een mondkapje te verplichten.
In dat geval mogen bezoekers geweigerd worden die dus geen mondkapje dragen.
Wat zijn de richtlijnen voor verantwoord winkelen?
Het idee van verantwoord winkelen zorgt ervoor dat iedereen zo veilig mogelijk kan winkelen en er ook door medewerkers veilig gewerkt kan worden. De richtlijnen in het protocol gelden voor alle winkels en bedrijven, personeel en klanten van de detailhandel. Er is advies gegeven over een maximumaantal klanten per winkel. Ook wordt er advies gegeven over wat als je als ondernemer moet doen als je dus helaas niet de 1,5 meter afstand van anderen kan garanderen.
Voor winkels geldt dat zij een deurbeleid hanteren waardoor het niet te druk wordt. In winkels in grote steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag geldt het advies een mondkapje te dragen.
Het idee van verantwoord winkelen zorgt ervoor dat iedereen zo veilig mogelijk kan winkelen en er ook door medewerkers veilig gewerkt kan worden. De richtlijnen in het protocol gelden voor alle winkels en bedrijven, personeel en klanten van de detailhandel. Er is advies gegeven over een maximumaantal klanten per winkel. Ook wordt er advies gegeven over wat als je als ondernemer moet doen als je dus helaas niet de 1,5 meter afstand van anderen kan garanderen.
Voor winkels geldt dat zij een deurbeleid hanteren waardoor het niet te druk wordt. In winkels in grote steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag geldt het advies een mondkapje te dragen.
Mag ik als ondernemer mensen weigeren als ik een maximaal aantal bezoekers in de zaak toe laat?
Ja! dit mag en is meestal een oplossing die u niet wilt toepassen. Wat u zou kunnen doen is verzoeken de klanten plaats te nemen in een wachtrij (op 1,5 meter). of natuurlijk vragen of zij later willen terugkomen.